Portal

Beheer je merk 24/7 online met BrandPortal van Not on Paper; de modulaire toegangspoort naar efficiënt brand management en online publicatie. BrandPortal is een geavanceerd maar eenvoudig te gebruiken online tool die fungeert als toegangspoort naar alle modules, die jou en je organisatie volledige controle bieden over wie, wat, waar en wanneer er gebruik kan worden gemaakt van alle waardevolle merkuitingen.

Cases die
gebruik maken
van Portal

Bosch Self Service Tool

Bosch marketing Tool

De uitdaging voor Not on Paper

Bosch powertools heeft voor zijn diverse merken zoals Bosch, Dremel en Skil regelmatig online couponacties staan. Klanten van Bosch ontvangen een actiecode bij een nieuw product in de winkels. Na het invullen van hun gegevens op de actiepagina krijgt men een cadeau artikel. Voorheen was iedere actie een op zichzelf staand project, de actiesites werden afzonderlijk van elkaar gebouwd en gehost. Not on Paper werd ingeschakeld om dit gehele proces te analyseren en een selfservice tool te ontwikkelen welke niet alleen gebruiksvriendelijk en persoonlijk was voor de consument maar ook voor Bosch zelf voordeel behaalde binnen hun bedrijfsproces. Uiteindelijk zat de winst voor Bosch in kostenreductie, efficiëntie, planning & logistiek terwijl ze met de tool ook optimaal aansloten bij de klantbehoefte en daarmee de klantrelatie versterkten.
 

BOSCH SELF SERVICE TOOL

De tool bestaat uit een landingspagina waarop een deelnemer door middel van drie korte stappen zijn actiecode en gegevens achter dient te laten. Onder deze gegevens vallen de standaard NAW gegevens, maar ook hun e-mailadres indien ze zich willen aanmelden voor de nieuwsbrief. Tevens wordt er gevraagd om een bestand te uploaden van de bon van het product, dat is één van de stappen voor de fraude detectie. Ook wordt het ingevoerde product in combinatie met serienummer gecontroleerd op echtheid. Wanneer al deze gegevens zijn ingevuld en zijn opgeslagen in de tool kan Bosch eenvoudig een batch uitdraaien en alle verzendingen klaar zetten. De tool zorgt door middel van een directe koppeling met UPS voor de pakbonnen, de barcode voor UPS en de track & trace mail voor de klant. Dit gebeurt allemaal door de overnight status update van UPS

De klant krijgt uiteindelijk zijn pakket met een gepersonaliseerde brief voor een stukje extra merkbeleving thuis afgeleverd. Mocht het dan toch voorkomen dat een deelnemer met de helpdesk van Bosch belt om te weten waar zijn pakket blijft dan kan deze eenvoudig door middel van de tool de persoon in kwestie opzoeken en meteen de status van zijn of haar pakket doorgeven.

De tool is beschikbaar in meerdere talen en kan voor de diverse merken van Bosch ingezet worden. Deze merken hebben allemaal hun eigen vormgeving maar zijn wel allemaal centraal opgenomen in deze tool.

In onderstaande actiemarketing module komen vier stromen samen:

  • Merk/verantwoordelijke actie: organiseert actie in de module middels template en actiecode
  • Consument: vult actiecode en gegevens in op de actiesite
  • Logistiek medewerker: maakt cadeaus/pakketten verzendklaar
  • Helpdesk: ziet actuele statussen van de consument in de module



RESULTAAT

Er waren diverse doelstellingen voor ogen bij het opzetten van deze nieuwe tool. Één van de belangrijkste doelstellingen om zo efficiënt mogelijk nieuwe acties op te kunnen zetten, maar ook huidige acties zo eenvoudig mogelijk af te wikkelen, door zowel Bosch als alle andere betrokken partijen. We kunnen niet anders zeggen dat deze doelstelling met het inzetten van deze custom made tool zeker is behaald.
 

Klant aan het woordJacqueline Schippers
Senior Brand Manager Bosch Powertools DIY Benelux

"Voor de couponacties van Bosch waren we op zoek naar een online tool waarbij we onze eindgebruikers het invullen zo gemakkelijk mogelijk maken en gebruiksvriendelijkheid de boventoon voert. Daarnaast wilden we het intern voor alle partijen meer werkbaar maken en zoveel mogelijk automatiseren.

Not on Paper heeft ons hierin een zeer goed advies kunnen geven met als resultaat een zeer werkbare, op maat gemaakte, tool waarbij de gegevens van de consumenten via een dubbel opt-in zelfs automatisch in onze nieuwsbrief database worden geplaatst. Zeker ook de extra email met het track and trace nummer na aanmelding heeft het aantal telefoontjes naar ons callcenter drastisch verlaagd.

Tevens is de tool voor alle partijen gemakkelijk te bedienen, van het aanmaken van de actie tot en met fulfillment ter verzending van de acties. Gedurende het jaar zijn we, met behulp en advies van Not on paper, blijven verbeteren met als gevolg dat iedere afdeling volledig achter de tool staat en de efficiëntie rondom deze promotionele activiteit zeker verhoogd is."

Modules

BEN JE OOK GRAAG UP TO DATE...

MELD JE HIER AAN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF