Arseus dental e-help:
Service met een lach

Arseus levert de inrichting van tandartspraktijken en regelt het onderhoud via het online serviceplatform. Het oude systeem werd uitgefaseerd en dus mochten wij onze tanden zetten in een nieuw serviceplatform.

Online meldpunt voor onderhoud

Grote kans dat je bij jouw eigen tandarts al eens in een door Arseus Dental geleverde stoel gezeten hebt, die staan namelijk door het hele land. Via het Arseus Dental E-Help serviceplatform wordt het onderhoud daarop geregeld.

Dat werkt heel eenvoudig: een tandartspraktijk maakt een onderhoudsticket aan in het systeem, wat verstuurd wordt naar Arseus Dental. De monteurs pakken de melding op en komen langs om het probleem te verhelpen. Simpel én inzichtelijk.

Het oude ERP-systeem werd echter uitgefaseerd en de organisatie stapte over op SAP. Daardoor moest er ook een nieuw Arseus Dental E-Help platform komen met dezelfde functionaliteiten als de voorganger (en meer).

Een kritische blik voor betere systemen

Wij gaan nooit voor half werk, dus namen we onze instrumenten ter hand voor een grondige controle. De diagnose: het oude systeem brachten we in kaart en na de periodieke controle kwamen we tot de volgende conclusies:

  • Veel overbodige invulvelden bij de ticketregistratie.

  • De user experience was aan een update toe.

  • Geen responsive design.

  • Geen escalatie-optie.

  • Niet efficiënt on-the-go te gebruiken voor monteurs.

In het volledig nieuwe Arseus Dental E-Help platform zijn al deze gaatjes gevuld en is het gebruiksgemak up-to-date. Tandartsen maken eenvoudig een onderhoudsticket aan, zelfs vanuit de tandartsstoel op de tablet.

Dringend onderhoud?
Dan is er een escalatieoptie, waarmee het ticket voorrang krijgt. Monteurs van Arseus Dental pakken on the road tickets op en kunnen dus snel ter plaatse zijn. Vervolgens worden de onderhoudstickets met hetzelfde gemak voorzien van een update of afgemeld. Makkelijk in gebruik en efficiënt dus, zo komt je service altijd stralend voor de dag!

E-help statistieken

2362

actieve gebruikeres

9470

afgeronde tickets

228

waarvan dringend onderhoud

Een tandje bijzetten in klantbeleving

Slimme oplossingen spelen een grote rol in de verlening van on-time, on-point service. Maak het je klanten makkelijk met online systemen die simpel en effectief werken.

Zit jij in de wachtkamer met zo’n vraagstuk?

Martijn Rief
Certified Digital Transformation Professional (CDTP) | Key Data Management Specialist